Agatka gotuje i smakuje

Wpisy otagowane „Jedz na zdrowie”

  • poniedziałek, 05 grudnia 2011
    • Lista zdrowych zamienników

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      agattekh
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 05 grudnia 2011 18:44
    • Pięć sposobów dostarczenia organizmowi błonnika

      1. Do zup i zapiekanek dodawaj nasiona roślin strączkowych.

      2. Jedz pieczywo pełnoziarniste, makaron, płatki śniadaniowe i brązowy ryż.

      3. Do wypieków używaj mąki razowej.

      4. Podjadaj suszone owoce lub dodaj je do płatków.

      5. Pięć razy dziennie jedz owoce i warzywa, najlepeij ze skórką.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (0)
      Tagi:
      Autor(ka):
      agattekh
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 05 grudnia 2011 18:39
    • Super produkt :-)

      Tłuste ryby

       

      Tłuste ryby, takie jak sardynki, łosoś i makrela, są najlepszym ze znanych źródeł kwasów tłuszczowych omega-3, które zapobiegają nadmiernemu krzepnięciu krwi. Sercu służy najlepiej jadłospis, który zawiera przynajmniej dwie albo trzy porcje tłustych ryb w tygodniu. Lekkim obiadem może być na przykład filet z makreli z sałatką, a kolacją - lekkostrawny stek z łososia z rusztu.


       

      Brązowy ryż

       

      Brązowy, czyli nie łuskany, ryż jest bogaty w witaminę B1, która zapewnia prawidłowe funkcjonowanie systemu nerwowego. Łuski, w których zawarte są witaminy, usuwa się w produkcji białego ryżu.


       

       

      Awokado

       Ten tłusty, delikatny owoc, jest prawdziwym magazynem pożytecznych składników. Najważniejsze z nich to witaminy E i C (przeciwutleniacze, chroniące organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników). Owoce awokado zawierają również sporo beta-karotenu, potasu, błonnika oraz kwasu foliowego. Wbrew powszechnemu przekonaniu, że awokado nie tuczy, jeden owoc zawiera średnio ponad 100 kalorii i 11 gramów różnych tłuszczów. Połowa z nich to tłuszcze nienasycone, pomagające obniżyć poziom „złego” cholesterolu, sprzyjającego chorobom serca.

       

      Jogurt

       

                  Nic tak dobrze nie działa na nas przewód pokarmowy jak jogurt z żywymi kulturami bakterii. Dzięki niemu pożyteczne dla nas bakterie przenikają do jelit, hamując wzrost bakterii szkodliwych i drożdży. Mały kubek jogurtu zawiera miliony bakterii, lecz trzeba go jeść regularnie, żeby doświadczyć jego dobroczynnego działania.

      Jogurt łagodzi skutki dolegliwości żołądkowych, biegunki, zaparć, nadwrażliwego jelita oraz zatruć pokarmowych.

      Jogurt jest również ważnym źródłem wapnia.

      Pomaga w zwalczaniu niemiłego oddechu oraz pleśniawek. Są dowody, że wzmaga również odporność organizmu.

       

      Pomidory

       

      Z uwagi na dużą dawkę witaminy A, B i C oraz żelaza i potasu, zajmuje wysokie miejsce w rankingu zdrowych produktów. Pozycję tę wzmacniają obecne w nim nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) i pektyny (miękki błonnik), które obniżają zawartość cholesterolu we krwi, co ma kluczowe znaczenie w zapobieganiu miażdżycy.

      Zawierają likopen (naturalny barwnik).,który sprawia, że zmniejsza zachorowanie na raka prostaty. Naukowcy wykazali, że likopen jest ponad dwukrotnie bardziej skuteczny niż beta-karoten. Likopen posiada właściwości chroniące nasz organizm przed licznymi chorobami w tym przed rakiem.


       

      Ananas

       Słodki i pachnący miąższ ananasa jest nie tylko pyszny i odświeżający, ale zawiera również dużo witamin C – porcja owocu o wadze 85 g zaspokaja jedną czwartą dziennego zapotrzebowania na tę witaminę. Witamina C podnosi płodność kobiet i mężczyzn, a jako przeciwutleniacz wzmacnia układ odpornościowy. Ananas zawiera też beta-karoten, inny pożyteczny przeciwutleniacz, oraz dużą ilość błonnika, który przeciwdziała obstrukcjom.

       

      Soja

      Zawiera dużo związków o charakterze ochronnym i przeciwdziałającym wielu chorobom. Nasiona soi i produkty z nich przyrządzane  to najbogatsze źródło izoflawonoidów , substancji podobnych do hormonów, które zachowują się jak naturalny estrogen. Izoflawonoidy chronią przed chorobami serca, poprawiają równowagę cholesterolu we krwi oraz zmniejszają lepkość krwi. Chronią również przed osteoporozą  i sprawiają, że kości są mocne i odporne na złamania. Soja zawiera także wiele typów przeciwutleniaczy, chroniących przed różnymi nowotworami.

       

       

      Suszone śliwki

      To bardzo skuteczny środek na zaparcia, zawierają one substancję, która pobudza ruchy jelita grubego. Dostarczają ponadto potasu, żelaza i witaminy B6 . Suszone śliwki podobnie jak inne suszone owoce zawierają więcej kalorii niż świeże, tak więc nie należy przesadzać z ich konsumpcją.

       

       

      Imbir

      Imbir hamuje nudności i wymioty w trakcie podróży. Jest składnikiem wielu leków na chorobę lokomocyjną. Ma też właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. Poprawia proces trawienia, więc można przyprawiać nim potrawy tłuste i ciężkie, choć takich powinniśmy jeść oczywiście jak najmniej. Imbir zapobiega tez powstawaniu wrzodów. Leczy moreny, działa przeciw obrzękowo, ma działanie odświeżające, działa jak guma do żucia! Ma korzystny wpływ na zdrowie jamy ustnej, żuty, odświeża oddech. 

       

       

      Banany

         Są to owoce bogate w naturalne cukry, łatwo uwalniane do krwioobiegu i stanowiące źródło szybko  dostępnej energii. Obfitują w potas, pierwiastek o podstawowym znaczeniu dla prawidłowego funkcjonowania układów mięśniowego i nerwowego. Zawierają również witaminy B3, B6 i witaminę C oraz skrobię.


      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „Super produkt :-)”
      Tagi:
      Autor(ka):
      agattekh
      Czas publikacji:
      poniedziałek, 05 grudnia 2011 18:34
  • niedziela, 04 grudnia 2011
    • Jedz na zdrowie

       

      Warto dbać o to co się będzie jadło, ponieważ ma to wpływ na nasz wygląd jak i samo poczucie. ten wysiłek jednak się opłaci, gdyż zdrowsza, promienna cera i piękne błyszczące włosy oraz dobre samopoczucie będą dla nas najlepszą nagrodą. Nie ma przesady w starej i mądrej maksymie, która mówi "Jesteś tym, co jesz". 

       

      Jak zmniejszyć utratę witamin?

       

      Staranna obróbka warzyw i owoców znacznie zmniejsza utratę witamin.

       

      1.Warzywa i owoce przygotowujemy tuż przed przyrządzeniem. Nie należy zostawiać ich w zimnej wodzie przed ugotowaniem na dłużej niż 5 minut.

       

      2.Nie należy kroić warzyw i owoców zbyt drobno, aby nie wystawiać dużej powierzchni na kontakt z powietrzem, gdyż przyspiesza to utratę wartościowych składników. Po utarciu na tarce należy zjeść produkt jak najszybciej.

       

      3.Pokrojone owoce i warzywa warto skropić od razu sokiem z cytryny.

       

      4.Unikać obierania; tuż po skórką znajduje się wiele ważnych składników.

       

      5.Gotować jak najkrócej i w jak najmniejszej ilości wody bądź gotować na parze lub piec.

       

      6.Zachować wywar pozostały po gotowaniu warzyw, gdyż zawiera minerały, wypłukane w czasie gotowania. Świetnie nadaje się jako baza do zup i sosów.

      Szczegóły wpisu

      Komentarze:
      (1) Pokaż komentarze do wpisu „Jedz na zdrowie”
      Tagi:
      Autor(ka):
      agattekh
      Czas publikacji:
      niedziela, 04 grudnia 2011 12:53

Kalendarz

Sierpień 2017

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

Kontakt: gattek@tlen.pl Uczta pod gołym niebem 2016 COOK_MAG_e-gotujemy24_pl
zBLOGowani.pl
PustaMiska - akcja charytatywna CH_ChocPlay_02_120x600 Durszlak.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Lista Blogów Kulinarnych Odszukaj.com - przepisy kulinarne Top Blogi
zobacz moją galerię na mniamspinka.pl
banner przepis miesiaca Wiosenne słodkości! Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2015 Smaczna Jesień Domowy Wyrób Wigilia 2013 Wielkanocne Smaki - edycja V Smakołyki na pikniki Dyniowe przysmaki Sprawdzone menu na imprezy! Zimowe szaleństwa Dania Postne A może wątróbka? Czyli podroby rządzą! Pieczarkowy Tydzień 2013 Soczewica 2